Deklaracja dostępności
Zespół Szkół im. Powstańców Wielkopolskich w Lesznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkół nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Lesznie.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłącznie wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Strona posiada następujące ułatwienia:
Dostępność architektoniczna
Wejście główne do budynku szkoły znajduje się od ulicy Kurpińskiego 2 i nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych, w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Budynek posiada dwa boczne wejścia do szkoły dla uczniów.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych, ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Korytarze nie są specjalnie dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych. Na kondygnacje prowadzą schody, wyposażone w poręcze. We wszystkich budynkach brak jest pochyleń i i platform, jak również nie występuje dostępność informacji głosowych i pętli komunikacyjnych.
Do budynków szkoły można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pomoc w poruszaniu się po budynkach szkoły osobom ze specjalnymi potrzebami świadczy wyznaczony pracownik.